Zabójstwo buddyzmu
Czym jest medytacja? Nie jestem jaźnią ani rozumem. Nie jestem umysłem ani myślą. Nie mogę znajdować się słyszane ani oddane wewnątrz słowach, ujęte wewnątrz zapachach ani schwytane wzrokiem. Nie znajduję się wewnątrz świetle, wietrze, na ziemi ani do wnętrza niebie. Jestem przytomnością a wcieloną radością - błogością pełną błogości. ( Siankara )Słowo "medytacja" używane aż do określenia buddyjskiej staż nie jest najtrafniejsze. Pochodzi ono z łaciny (meditatio) dodatkowo oznacza zagłębianie się myślach, rozmyślanie. Być przypadkiem bardziej odpowiednim słowem byłaby "rozmyślanie" (łac. contemplatio = przypatrywanie się), która odnosi się raczej aż do intuicyjnego, bezpośredniego postrzegania aniżeli koceptualnej analizy. Bardziej upowszechniło się choć wyznaczenie "medytacja", które tym samym nabrało nowego znaczenia, gdyż istotą buddyjskiej staż negacja logiczna są intelektualne rozważania.W buddyzmie medytacja oznacza "bezwysiłkowe pozostawanie wewnątrz tym co jest". Można wywołać to wskroś uspokojenie umysłu oraz utrzymywanie tego stanu, w którym niezbicie manifestuje się łaska i mądrość. Inna nauki techniczne polega na pracy z kanałami energetycznymi naszego ciała plus wizualizowaniem form buddów. Najbardziej efektywną metodą jest stałe utożsamianie się spośród własną doskonałą naturą buddy oraz postrzeganie wszystkiego co się wydarza jako czystego. Warto w tym miejscu przywołać słowa Szamara Rinpocze, cenionego mistrza ze szkoły Karma Kagyu: "Medytacja przypuszczalnie symbolizować krocie różnych rzeczy - niektórym kojarzy się ona wybitnie z wizjami, sensacyjnymi doznaniami natomiast tajemnicami. Naprawdę nie jest niczym takim; jest owo metodyczny instruktaż, do reszty spójny oraz konkretny. Niektórzy lubią, kiedy w medytacji pojawiają im się najróżniejsze odczucia, wibracje, energie i inne sensacje. To jest zwyczajne fantazjowanie. Nie chodzi nam o żadne egzotyczne doznania."Najpierw uspokój szare komórki koncentrując się na własnym naturalnym oddechu. Bezkształtny wytrysk powietrza wchodzi oraz wychodzi dzięki nos. Myśli dodatkowo dźwięki po prostu dowolnie przepływają, no tak podczas gdy chmury na bezkresnym niebie. Nie chwytaj ich, ani negacja logiczna usiłuj porzucić. Koncentruj się dopiero co na oddechu. Uświadom sobie z jakiego powodu medytujesz. Celem medytacji jest uzyskanie dystansu poniżej przeszkadzających uczuć i bezpośrednie przeżycie pełnej przytomności zaś nieograniczonej otwartości. Tylko nie prędzej będzie się do wnętrza stanie w istocie importować pożytek innym. Wyobraź sobie w charakterze do wnętrza główny punkt klatki piersiowej, na wysokości serca pojawia się małe tęczowe światło. Stopniowo rozprzestrzenia się ono coraz z większym natężeniem w granicach ciała. Kiedy aktualnie dokładnie je wypełnia, rozpuszczają się wszystkie osobiste cierpienia, trudności także przeszkody. Następnie przestrzeń niezadrukowana wypływa spośród ciała we wszystkich kierunkach i wypełnia całą przestrzeń. Dzięki temu rozpuszczają się cierpienia wszystkich istot, oraz glob zaczyna jarzyć się nieograniczonym szczęściem, jest pełen nieograniczonego potencjału. Wszystko jest przeniknięte wyzwalającym znaczeniem oraz pierwotną doskonałością. Wizualizację tęczowego światła, które wypływa z ciała utrzymuj nie inaczej długo w charakterze chcesz. Możesz w podobny sposób ćwiczyć na opinia czy w umyśle mantrę Buddy Współczucia:OM MANI PEME HUNG, wyrażając u okazji roszczenie szczęścia na rzecz wszystkich istot (w środku tym tak jak na rzecz siebie). Jeżeli powtarzanie mantry wydaje się tobie czymś rynek egzotycznym, możesz w ciągu wizualizowania światła, po prostu sądzić, iż rozpuszczają się wszelkie negatywności w środku tobie również w środku innych. Postaraj się odczuć owo, racja głęboko oraz bezpośrednio, jakże raptem potrafisz. Kończąc medytację spróbuj utrzymywać się w środku tym stanie najwyższej błogości, otwartości, empatii także jednocześnie pełnej przytomności właśnie leniwie, wzorem potrafisz. Spoczywaj bez rozproszenia w środku bezpośredniej obecności, w "po tej stronie zaś teraz". Po chwili bliźniaczy świat pojawia się apiać - wyraźny plus doskonały. Każdy atom wibruje radością także jest utrzymywany do wnętrza całości przy użyciu miłość. Wszystko jest świeże i nowe, pełne nieograniczonych możliwości. Wszystkie istoty pojawiają się jako doskonałe, ferie istoty, bez względu od momentu tego lub o tym wiedzą, innymi słowy też nie. Wreszcie z przestrzeni wyłania się się podobnie jak nasze konkret, na odwrót w tym momencie poprzednio wolne od momentu słabości tudzież chorób. Dawniej byliśmy naszymi ciałami, w tej chwili je posiadamy - są na rzecz nas narzędziem przynoszenia pożytku innym.Na ostateczność wyobraź sobie, iż wszystkie dobre wrażenia, jakie się pojawiły w ciągu medytacji, stają się nieograniczone także docierają aż do wszystkich istot rozpuszczając ich ból a dając im do wnętrza zamian jedyne trwałe pomyślność - rozpoznanie natury własnego umysłu. Szczerze zadedykuj wszystkim swoją praktykę, możesz zmajstrować to używając poniższej, tradycyjnej buddyjskiej formułki tzw. Życzeń Czterech Niezmierzoności (amor, sympatia, frajda, parytet)
Buddyzm na ZachodzieOd początków XIX wieku dynamicznie rozwijało się wola ludzi Zachodu buddyzmem. Po drugiej wojnie światowej coraz to więcej ludzi zaczęło interesować się buddyzmem. Stopniowo buddyjskie metody pracy spośród umysłem zadomowiły się wewnątrz zachodniej kulturze. Równocześnie wiele kulturowych naleciałości także rytuałów, niezwiązanych z samymi naukami Buddy, ustąpiło miejsca z większym natężeniem przejrzystemu stylowi praktyki. Dzisiaj wewnątrz niektórych państwach, np. we Francji, nauki do tej pory przekazywane są zwłaszcza na wskroś mnichów natomiast mniszki, i wewnątrz krajach niemieckojęzycznych i słowiańskich w szerokim zakresie rozprzestrzenia się buddyzm świecki.Z kolei w środku Stanach Zjednoczonych występują różne formy mieszane. Buddyzm laicki daje możliwość zintegrowania nauk spośród codziennym życiem. Pogląd dodatkowo rozważanie poparte działaniem sprawiają, że buddyjska praktyka staje się wewnątrz raz w ciągu razem większym stopniu częścią życia. Praktyka buddyjska polega na medytacji formalnej, przecież także na zastosowaniu buddyjskiego podejścia do wnętrza życiu codziennym.Dzisiaj w Europie niebywale dynamicznie rozwija się buddyzm Diamentowej Drogi linii Karma Kagyu. W 1972 roku XVI Karmapa Rangdziung Rigpe Dordże mózg Karma Kagyu wewnątrz Tybecie poprosił swoich zachodnich uczniów Lamę Ole Nydahla oraz Hannah Nydahl, ażeby zaczęli objaśniać buddyzmu w środku Europie. Od tego czasu Lama Ole Nydahl podróżuje po świecie spośród wykładami oraz prowadzi kursy medytacyjne. Hannah Nydahl, aż do swojej śmierci do wnętrza 2007 roku, wspierała pracę męża. Jako tłumacz z języka tybetańskiego na angielski, duński natomiast język niemiecki współpracowała spośród najwyższymi tybetańskimi nauczycielami linii Karma Kagyu, przekładając teksty dotyczące buddyjskiej filozofii oraz wszystkie teksty medytacyjne używane obecnie podczas praktyki. Przekazywane przy użyciu Lamę Ole Nydahla także Hannah Nydahl nauki Buddy faktycznie głęboko zainspirowały ludzi, że dzień dzisiejszy spotykają się, by jak jeden mąż badać oraz kontemplować w powyżej 600 ośrodkach w 44 krajach na świecie. Ośrodki te opierają się na przyjaźni natomiast idealizmie, a funkcjonują za sprawą dobrowolnej pracy zaangażowanych wewnątrz ich rozwinięcie ludzi. W niektórych krajach buddyzm Diamentowej Drogi linii Karma Kagyu funkcjonuje w środku obrębie stowarzyszeń w innych, takich kiedy Polska, ma status związków wyznaniowych.Buddyzm jest jedną z głównych religii świata, zarówno u dołu względem zasięgu geograficznego niczym natomiast wpływu socjo- kulturowego. Chociaż jest największą religią „Wschodu”, owo jednak staje się jeszcze popularniejsza wewnątrz świecie „Zachodnim.” Jest wyjątkową religią gdyby chodzi o jej zasady, w każdym razie ma mrowie wspólnego spośród hinduizmem, w obydwu dlatego że naucza się o karmie (etyce przyczynowo- skutkowej), maji (iluzoryczności natury otaczającego świata) oraz samarze (cyklu reinkarnacji). Buddyści wierzą, iż ostatecznym celem życia jest zdobycie „przebudzenia.” Założyciel buddyzmu, Siddhartha Guatama, urodził się do wnętrza królewskiej rodzinie w środku Indiach coś koło tego 600 r. przed Chrystusem. Opowieści o zanim głoszą, że żył do wnętrza luksusie, w środku separacji od momentu otaczającego go świata zewnętrznego. Jego rodzice pragnęli ocalić go od wpływu religii oraz bólu a cierpienia. W niedługim jednak czasie wyruszył udawanie granice pałacu królewskiego także zobaczył: starego człowieka, chorego człowieka oraz zwłoki. Czwarty wizja dotyczył spokojnego ascetycznego mnicha (takiego, który wyparł się luksusu natomiast komfortu). Widząc błogość tego mnicha, postanowił że tenże sam zostanie mnichem. Porzucił obecność wewnątrz dostatku i bogactwie, ażeby wewnątrz ascetycznym życiu znaleźć „oświecenia”. W praktykach ascetycznych (umartwianiu się) oraz intensywnej medytacji był wybitnie wytrwały. Stał się liderem między swoich rówieśników. Punktem zwrotnym w jego życiu była pewna znacząca decyzja. Postanowił „ukoić” się jedną miską ryżu natomiast usiąść poniżej drzewem figowym (nazywanym także drzewem Bodhi), by rozmyślać do tego czasu aż osiągnie „przebudzenie”, lub umrze próbując tego dokonać. Mimo całego mozołu zaś pokus następnego poranka, osiągnął przebudzenie. Stąd też, zdobył sławę tzw. „przebudzonego” bądź „Buddy.” Wykorzystał zdobyte doświadczenia natomiast rozpoczął nauczanie swoich mnichów- naśladowców, z którymi obecnie w takim razie zdobył spory rozgłos. Pięciu jego rówieśników stało się jego pierwszymi uczniami. Co odkrył Guatama? Przebudzenie jest gdzieś „wewnątrz pół- najdroższy”, ani w środku luksusowym zaspokojeniu ani w środku umartwianiu samego siebie. Poza tym, odkrył nieco co zostało określone jako „Cztery Szlachetne Prawdy”- 1) Aby trwać należy cierpieć (Dukha), 2) Cierpienie wynika z pragnienia (Tanha czyli „przywiązania”), 3) Każdy przypadkiem uniknąć cierpienia kiedy usunie oddanie oraz 4) Jest to możliwe podczas podczas gdy podążasz Szlachetną Ośmiostopniową Ścieżką. Ta Szlachetna Ośmiostopniowa Ścieżka dotyczy 1) poglądu, 2) postanowienia, 3) mowy, 4) działania, 5) życia (bycia mnichem), 6) dążenia (nieco skierowane działanie), 7) skupienia, 8) medytacji.Za tymi wyszukanymi naukami stoją nauki znane wewnątrz hinduizmie: reinkarnacja, karma, maja, a inklinacja postrzegania rzeczywistości jako panteistycznej. Buddyzm oferuje też złożoną teologię bóstw tudzież istot wywyższonych. Rozumienie istoty boga w środku buddyzmie, także jak dodatkowo w hinduizmie, trudno jest opisać. Niektóre odłamy buddyzmu jest dozwolone zdawać sobie sprawę w ciągu ateistyczne, przeciwnie zaś inne zbyt panteistyczne, i jeszcze inne zbytnio teistyczne, np. Szkoła Czystej Krainy (tłum. częściej jako Szkoła Czystej Ziemi). Klasyczny buddyzm jednak zdaje się zamknąć usta w środku kwestii rzeczywistości istot nieskończonych, z tej przyczyny uważany jest wewnątrz grupa ateistyczny. Buddyzm współcześnie jest raczej niezachwianie zróżnicowany. Aczkolwiek istnieją para główne szkoły Theravada i Mahajana. Theravada jest formą monastyczną, która skupia się na całkowitym przebudzeniu plus nirwanie dla mnichów, w czasie podczas kiedy buddyzm Mahajana rozpościera swój intencja przebudzenia na ilość laicką- osoby nie będące mnichami. W tych kategoriach jest dozwolone wyszukać nieco odłamów, m.in. Tendai, Vajrajana, Nichiren, Singon (Shingon), Czystą Ziemię, Zen, Rjobu. Dlatego ważne jest, ażeby osoby które nie pochodzą z kręgów buddyjskich natomiast chcą uświadomić sobie buddyzm, nie skupiały się na szczegółach każdej konkretnej szkoły buddyjskiej, ponieważ każda spośród nich opiera się na klasycznym, historycznym buddyzmie. Budda przenigdy nie uważał siebie za boga ani innego rodzaju boską istotę. Określał siebie właściwie jako „drogę- obmycia” dla innych. Dopiero po jego śmierci został wyniesiony aż do postaci boga przy użyciu niektórych swoich naśladowców, jakkolwiek by było nie wszyscy postrzegają go w środku ten sposób. W chrześcijaństwie jednak, co jest konkretnie powiedziane w Biblii, Jezus jest Synem Bożym (Ew. Mateusza 3.17: „I oto rozległ się zdanie z nieba: Ten jest Syn należący do mnie umiłowany, którego sobie upodobałem) oraz to, iż On także Bóg są jednym (Ew. Jana 10.30). Nikt naprawdę istotnie nie przypuszczalnie scharakteryzować siebie, ewentualnie mniemać siebie za chrześcijanina bez wyznania wiary w środku Jezusa jako Boga. Jezus nauczał, iż On jest drogą, tudzież nie jednym spośród tych którzy wskazują drogę; czytamy wewnątrz Ew. Jana 14.6: „Ja jestem wybieg, prawda zaś życie. Nikt nie przychodzi aż do Ojca w jaki sposób ostatkiem sił dzięki mnie.” Do śmierci Guatamy, buddyzm proszek ogromny wpływ na Indie; trzy tysiące lat od tego czasu, buddyzm objął większą element Azji. Pisma natomiast historie opisujące Buddę zostały spisane z grubsza czterysta lat po jego śmierci.W buddyzmie zły uczynek jest w większości wypadków rozumiany jako ignorancja. A gdy tylko rozważany jest jako „pomyłka zacny”, owo tenże warunki w którym występuje „zło” lub ”dobro” jest niemoralne. Karma rozumiana jest jako naturalna zrównoważona postawa zaś nie wynika spośród przymusu. Natura nie ma wartości moralnej; tym samym też, pasza nie jest kodem moralności, oraz zły uczynek negacja logiczna jest totalnie niemoralny. Stąd też, możemy relacjonować, do wnętrza materia nauczania buddyjskiego, nasz pomyłka nie jest kwestią moralności, gdyż negacja logiczna jest to kompletnie intymny błąd, nie jest też naruszeniem relacji międzyludzkiej. Konsekwencje takiego rozumienia grzechu są tragiczne. Dla buddysty grzech przypomina bardziej potknięcie się, niż sprzeciwienie się świętemu Bogu. Takie rozumienie grzechu nie współgra spośród wrodzoną świadomością moralną, która uświadamia człowiekowi, że zostanie potępiony wewnątrz swój grzech przed świętym Bogiem (Rzymian 1-2). Skoro przekroczenie rozważany jest jako pomyłka, który negacja logiczna dotyczy konkretnej osoby plus który może być naprawiony, toteż buddyzm nie przyjmuje podstawowej doktryny chrześcijańskiej dotyczącej zdeprawowania. Biblia mówi nam, że wina człowieka jest problemem dotyczącym wieczności, niesie wieczne konsekwencje. W buddyzmie nie ma potrzeby Zbawiciela, który uratowałby ludzi od potępienia grzechu. Dla chrześcijan Jezus jest jedynym sposobem uwolnienia się spod wiecznego potępienia. Dla buddysty pozostaje przeciwnie etyczne obecność także medytacja, które mają wywyższyć ludzi aż do osiągnięcia nadziei przebudzenia a całkowitej Nirvany. Bardziej jednak prawdopodobne jest owo, iż każda spośród tych osób będzie musiała pokonać nieco reinkarnacji iżby wyrównać rachunki nagromadzony dług karmy. Dla prawdziwych naśladowców buddyzmu, wiara jest filozofią moralności natomiast etyki, zawartej w środku życiu przez umartwianie własnego ego. W buddyzmie, świat jest bezosobowa dodatkowo niezwiązana relacjami; wskroś co pozbawiona jest miłości. Nie przed chwilą Bóg postrzegany jest jako złudzenie, w pojedynkę przekroczenie uznawany jest jako błąd ogołocony znaczenia moralnego, tudzież postrzeganie rzeczywistości materialnej- maja („złudzenie”), sprawia iż własne „ja” traci znaczenie. Osobowość sama wewnątrz sobie staje się iluzją. Gdy zapytamy jakim sposobem powstał kula ziemska, kto/ co stworzył(o) uniwersum, Budda nie wypowiedziałby się, gdyż do wnętrza buddyzmie nie ma początku ani końca. Zamiast tego, jest ustawiczny kolejność narodzin tudzież śmierci. Ktoś spytałby zatem jaka Istota stworzyłaby nas do życia, znoszenia nie inaczej wielkiego bólu również cierpienia, tudzież po pewnym czasie miała jeszcze i na nowo umierać? Ktoś być może zapytać o esencja- po co owo wsio? Chrześcijanie wiedzą, iż Bóg posłał swojego Syna, iżby umarł na krzyżu w ciągu nas, trafienie, abyśmy nie cierpieli na wieki. Posłał swojego Syna, abyśmy wiedzieli że negacja logiczna jesteśmy sami a zostaliśmy umiłowani. Chrześcijanie wiedzą, iż w życiu chodzi o trochę więcej niż udręka natomiast umieranie, „A dzisiaj objawionej na skroś przyjście Zbawiciela naszego, Chrystusa Jezusa, który zejście zniszczył, natomiast biogram oraz nieśmiertelność na jaśnię wywiódł wskroś ewangelię” (2 Tymoteusza 1.10).Buddyzm naucza, że Nirwana jest najdoskonalszym stanem istnienia, stanem czystego istnienia, które osiągalne jest konkretnymi sposobami u różnych osób. Nirwana przeciwstawia się racjonalnemu wytłumaczeniu plus logicznemu porządkowi, tym samym nie przypadkiem znajdować się nauczana, jest ostatkiem sił uświadamiana. Zupełnie czyli aniżeli instruktaż Jezusa na myśl nieba- wystarczająco szczegółowe. Nauczał, że nasze ciała fizyczne umrą, wręcz przeciwnie nasze dusze powstaną aż do życia z przed w niebie (Ew. Marka 12.25). Budda nauczał, że społeczeństwo nie mają osobistych dusz, gdyż własne „ja” również ja jest iluzją. Dla buddysty nie istnieje miłościwy Ojciec Niebiański, który posłał swojego Syna, iżby umarł w ciągu nasze dusze, dla naszego zbawienia (ratunku), byśmy mieli drogę do jego chwały. Z tego właśnie powodu buddyzm ma obowiązek istnieć odrzucony.
Buddyzm na ZachodzieOd początków XIX wieku dynamicznie rozwijało się wola ludzi Zachodu buddyzmem. Po drugiej wojnie światowej coraz to więcej ludzi zaczęło interesować się buddyzmem. Stopniowo buddyjskie metody pracy spośród umysłem zadomowiły się wewnątrz zachodniej kulturze. Równocześnie wiele kulturowych naleciałości także rytuałów, niezwiązanych z samymi naukami Buddy, ustąpiło miejsca z większym natężeniem przejrzystemu stylowi praktyki. Dzisiaj wewnątrz niektórych państwach, np. we Francji, nauki do tej pory przekazywane są zwłaszcza na wskroś mnichów natomiast mniszki, i wewnątrz krajach niemieckojęzycznych i słowiańskich w szerokim zakresie rozprzestrzenia się buddyzm świecki.Z kolei w środku Stanach Zjednoczonych występują różne formy mieszane. Buddyzm laicki daje możliwość zintegrowania nauk spośród codziennym życiem. Pogląd dodatkowo rozważanie poparte działaniem sprawiają, że buddyjska praktyka staje się wewnątrz raz w ciągu razem większym stopniu częścią życia. Praktyka buddyjska polega na medytacji formalnej, przecież także na zastosowaniu buddyjskiego podejścia do wnętrza życiu codziennym.Dzisiaj w Europie niebywale dynamicznie rozwija się buddyzm Diamentowej Drogi linii Karma Kagyu. W 1972 roku XVI Karmapa Rangdziung Rigpe Dordże mózg Karma Kagyu wewnątrz Tybecie poprosił swoich zachodnich uczniów Lamę Ole Nydahla oraz Hannah Nydahl, ażeby zaczęli objaśniać buddyzmu w środku Europie. Od tego czasu Lama Ole Nydahl podróżuje po świecie spośród wykładami oraz prowadzi kursy medytacyjne. Hannah Nydahl, aż do swojej śmierci do wnętrza 2007 roku, wspierała pracę męża. Jako tłumacz z języka tybetańskiego na angielski, duński natomiast język niemiecki współpracowała spośród najwyższymi tybetańskimi nauczycielami linii Karma Kagyu, przekładając teksty dotyczące buddyjskiej filozofii oraz wszystkie teksty medytacyjne używane obecnie podczas praktyki. Przekazywane przy użyciu Lamę Ole Nydahla także Hannah Nydahl nauki Buddy faktycznie głęboko zainspirowały ludzi, że dzień dzisiejszy spotykają się, by jak jeden mąż badać oraz kontemplować w powyżej 600 ośrodkach w 44 krajach na świecie. Ośrodki te opierają się na przyjaźni natomiast idealizmie, a funkcjonują za sprawą dobrowolnej pracy zaangażowanych wewnątrz ich rozwinięcie ludzi. W niektórych krajach buddyzm Diamentowej Drogi linii Karma Kagyu funkcjonuje w środku obrębie stowarzyszeń w innych, takich kiedy Polska, ma status związków wyznaniowych.Buddyzm jest jedną z głównych religii świata, zarówno u dołu względem zasięgu geograficznego niczym natomiast wpływu socjo- kulturowego. Chociaż jest największą religią „Wschodu”, owo jednak staje się jeszcze popularniejsza wewnątrz świecie „Zachodnim.” Jest wyjątkową religią gdyby chodzi o jej zasady, w każdym razie ma mrowie wspólnego spośród hinduizmem, w obydwu dlatego że naucza się o karmie (etyce przyczynowo- skutkowej), maji (iluzoryczności natury otaczającego świata) oraz samarze (cyklu reinkarnacji). Buddyści wierzą, iż ostatecznym celem życia jest zdobycie „przebudzenia.” Założyciel buddyzmu, Siddhartha Guatama, urodził się do wnętrza królewskiej rodzinie w środku Indiach coś koło tego 600 r. przed Chrystusem. Opowieści o zanim głoszą, że żył do wnętrza luksusie, w środku separacji od momentu otaczającego go świata zewnętrznego. Jego rodzice pragnęli ocalić go od wpływu religii oraz bólu a cierpienia. W niedługim jednak czasie wyruszył udawanie granice pałacu królewskiego także zobaczył: starego człowieka, chorego człowieka oraz zwłoki. Czwarty wizja dotyczył spokojnego ascetycznego mnicha (takiego, który wyparł się luksusu natomiast komfortu). Widząc błogość tego mnicha, postanowił że tenże sam zostanie mnichem. Porzucił obecność wewnątrz dostatku i bogactwie, ażeby wewnątrz ascetycznym życiu znaleźć „oświecenia”. W praktykach ascetycznych (umartwianiu się) oraz intensywnej medytacji był wybitnie wytrwały. Stał się liderem między swoich rówieśników. Punktem zwrotnym w jego życiu była pewna znacząca decyzja. Postanowił „ukoić” się jedną miską ryżu natomiast usiąść poniżej drzewem figowym (nazywanym także drzewem Bodhi), by rozmyślać do tego czasu aż osiągnie „przebudzenie”, lub umrze próbując tego dokonać. Mimo całego mozołu zaś pokus następnego poranka, osiągnął przebudzenie. Stąd też, zdobył sławę tzw. „przebudzonego” bądź „Buddy.” Wykorzystał zdobyte doświadczenia natomiast rozpoczął nauczanie swoich mnichów- naśladowców, z którymi obecnie w takim razie zdobył spory rozgłos. Pięciu jego rówieśników stało się jego pierwszymi uczniami. Co odkrył Guatama? Przebudzenie jest gdzieś „wewnątrz pół- najdroższy”, ani w środku luksusowym zaspokojeniu ani w środku umartwianiu samego siebie. Poza tym, odkrył nieco co zostało określone jako „Cztery Szlachetne Prawdy”- 1) Aby trwać należy cierpieć (Dukha), 2) Cierpienie wynika z pragnienia (Tanha czyli „przywiązania”), 3) Każdy przypadkiem uniknąć cierpienia kiedy usunie oddanie oraz 4) Jest to możliwe podczas podczas gdy podążasz Szlachetną Ośmiostopniową Ścieżką. Ta Szlachetna Ośmiostopniowa Ścieżka dotyczy 1) poglądu, 2) postanowienia, 3) mowy, 4) działania, 5) życia (bycia mnichem), 6) dążenia (nieco skierowane działanie), 7) skupienia, 8) medytacji.Za tymi wyszukanymi naukami stoją nauki znane wewnątrz hinduizmie: reinkarnacja, karma, maja, a inklinacja postrzegania rzeczywistości jako panteistycznej. Buddyzm oferuje też złożoną teologię bóstw tudzież istot wywyższonych. Rozumienie istoty boga w środku buddyzmie, także jak dodatkowo w hinduizmie, trudno jest opisać. Niektóre odłamy buddyzmu jest dozwolone zdawać sobie sprawę w ciągu ateistyczne, przeciwnie zaś inne zbyt panteistyczne, i jeszcze inne zbytnio teistyczne, np. Szkoła Czystej Krainy (tłum. częściej jako Szkoła Czystej Ziemi). Klasyczny buddyzm jednak zdaje się zamknąć usta w środku kwestii rzeczywistości istot nieskończonych, z tej przyczyny uważany jest wewnątrz grupa ateistyczny. Buddyzm współcześnie jest raczej niezachwianie zróżnicowany. Aczkolwiek istnieją para główne szkoły Theravada i Mahajana. Theravada jest formą monastyczną, która skupia się na całkowitym przebudzeniu plus nirwanie dla mnichów, w czasie podczas kiedy buddyzm Mahajana rozpościera swój intencja przebudzenia na ilość laicką- osoby nie będące mnichami. W tych kategoriach jest dozwolone wyszukać nieco odłamów, m.in. Tendai, Vajrajana, Nichiren, Singon (Shingon), Czystą Ziemię, Zen, Rjobu. Dlatego ważne jest, ażeby osoby które nie pochodzą z kręgów buddyjskich natomiast chcą uświadomić sobie buddyzm, nie skupiały się na szczegółach każdej konkretnej szkoły buddyjskiej, ponieważ każda spośród nich opiera się na klasycznym, historycznym buddyzmie. Budda przenigdy nie uważał siebie za boga ani innego rodzaju boską istotę. Określał siebie właściwie jako „drogę- obmycia” dla innych. Dopiero po jego śmierci został wyniesiony aż do postaci boga przy użyciu niektórych swoich naśladowców, jakkolwiek by było nie wszyscy postrzegają go w środku ten sposób. W chrześcijaństwie jednak, co jest konkretnie powiedziane w Biblii, Jezus jest Synem Bożym (Ew. Mateusza 3.17: „I oto rozległ się zdanie z nieba: Ten jest Syn należący do mnie umiłowany, którego sobie upodobałem) oraz to, iż On także Bóg są jednym (Ew. Jana 10.30). Nikt naprawdę istotnie nie przypuszczalnie scharakteryzować siebie, ewentualnie mniemać siebie za chrześcijanina bez wyznania wiary w środku Jezusa jako Boga. Jezus nauczał, iż On jest drogą, tudzież nie jednym spośród tych którzy wskazują drogę; czytamy wewnątrz Ew. Jana 14.6: „Ja jestem wybieg, prawda zaś życie. Nikt nie przychodzi aż do Ojca w jaki sposób ostatkiem sił dzięki mnie.” Do śmierci Guatamy, buddyzm proszek ogromny wpływ na Indie; trzy tysiące lat od tego czasu, buddyzm objął większą element Azji. Pisma natomiast historie opisujące Buddę zostały spisane z grubsza czterysta lat po jego śmierci.W buddyzmie zły uczynek jest w większości wypadków rozumiany jako ignorancja. A gdy tylko rozważany jest jako „pomyłka zacny”, owo tenże warunki w którym występuje „zło” lub ”dobro” jest niemoralne. Karma rozumiana jest jako naturalna zrównoważona postawa zaś nie wynika spośród przymusu. Natura nie ma wartości moralnej; tym samym też, pasza nie jest kodem moralności, oraz zły uczynek negacja logiczna jest totalnie niemoralny. Stąd też, możemy relacjonować, do wnętrza materia nauczania buddyjskiego, nasz pomyłka nie jest kwestią moralności, gdyż negacja logiczna jest to kompletnie intymny błąd, nie jest też naruszeniem relacji międzyludzkiej. Konsekwencje takiego rozumienia grzechu są tragiczne. Dla buddysty grzech przypomina bardziej potknięcie się, niż sprzeciwienie się świętemu Bogu. Takie rozumienie grzechu nie współgra spośród wrodzoną świadomością moralną, która uświadamia człowiekowi, że zostanie potępiony wewnątrz swój grzech przed świętym Bogiem (Rzymian 1-2). Skoro przekroczenie rozważany jest jako pomyłka, który negacja logiczna dotyczy konkretnej osoby plus który może być naprawiony, toteż buddyzm nie przyjmuje podstawowej doktryny chrześcijańskiej dotyczącej zdeprawowania. Biblia mówi nam, że wina człowieka jest problemem dotyczącym wieczności, niesie wieczne konsekwencje. W buddyzmie nie ma potrzeby Zbawiciela, który uratowałby ludzi od potępienia grzechu. Dla chrześcijan Jezus jest jedynym sposobem uwolnienia się spod wiecznego potępienia. Dla buddysty pozostaje przeciwnie etyczne obecność także medytacja, które mają wywyższyć ludzi aż do osiągnięcia nadziei przebudzenia a całkowitej Nirvany. Bardziej jednak prawdopodobne jest owo, iż każda spośród tych osób będzie musiała pokonać nieco reinkarnacji iżby wyrównać rachunki nagromadzony dług karmy. Dla prawdziwych naśladowców buddyzmu, wiara jest filozofią moralności natomiast etyki, zawartej w środku życiu przez umartwianie własnego ego. W buddyzmie, świat jest bezosobowa dodatkowo niezwiązana relacjami; wskroś co pozbawiona jest miłości. Nie przed chwilą Bóg postrzegany jest jako złudzenie, w pojedynkę przekroczenie uznawany jest jako błąd ogołocony znaczenia moralnego, tudzież postrzeganie rzeczywistości materialnej- maja („złudzenie”), sprawia iż własne „ja” traci znaczenie. Osobowość sama wewnątrz sobie staje się iluzją. Gdy zapytamy jakim sposobem powstał kula ziemska, kto/ co stworzył(o) uniwersum, Budda nie wypowiedziałby się, gdyż do wnętrza buddyzmie nie ma początku ani końca. Zamiast tego, jest ustawiczny kolejność narodzin tudzież śmierci. Ktoś spytałby zatem jaka Istota stworzyłaby nas do życia, znoszenia nie inaczej wielkiego bólu również cierpienia, tudzież po pewnym czasie miała jeszcze i na nowo umierać? Ktoś być może zapytać o esencja- po co owo wsio? Chrześcijanie wiedzą, iż Bóg posłał swojego Syna, iżby umarł na krzyżu w ciągu nas, trafienie, abyśmy nie cierpieli na wieki. Posłał swojego Syna, abyśmy wiedzieli że negacja logiczna jesteśmy sami a zostaliśmy umiłowani. Chrześcijanie wiedzą, iż w życiu chodzi o trochę więcej niż udręka natomiast umieranie, „A dzisiaj objawionej na skroś przyjście Zbawiciela naszego, Chrystusa Jezusa, który zejście zniszczył, natomiast biogram oraz nieśmiertelność na jaśnię wywiódł wskroś ewangelię” (2 Tymoteusza 1.10).Buddyzm naucza, że Nirwana jest najdoskonalszym stanem istnienia, stanem czystego istnienia, które osiągalne jest konkretnymi sposobami u różnych osób. Nirwana przeciwstawia się racjonalnemu wytłumaczeniu plus logicznemu porządkowi, tym samym nie przypadkiem znajdować się nauczana, jest ostatkiem sił uświadamiana. Zupełnie czyli aniżeli instruktaż Jezusa na myśl nieba- wystarczająco szczegółowe. Nauczał, że nasze ciała fizyczne umrą, wręcz przeciwnie nasze dusze powstaną aż do życia z przed w niebie (Ew. Marka 12.25). Budda nauczał, że społeczeństwo nie mają osobistych dusz, gdyż własne „ja” również ja jest iluzją. Dla buddysty nie istnieje miłościwy Ojciec Niebiański, który posłał swojego Syna, iżby umarł w ciągu nasze dusze, dla naszego zbawienia (ratunku), byśmy mieli drogę do jego chwały. Z tego właśnie powodu buddyzm ma obowiązek istnieć odrzucony.
Komentarze
Prześlij komentarz